Program Stypendialny

Organizatorzy programu:

Program Mentoringowy

Program Mentoringowy to obok wsparcia finansowego i szansy na staż w Intelu w Polsce lub w USA, integralna część Pakietu Stypendystek “Nowe Technologie dla Dziewczyn”. Bardzo ważna, bo pozwalająca im rozwinąć wiedzę i umiejętności związane ze światem ICT i wypracować strategię budowania przyszłej kariery zawodowej.

Stypendystki wchodzą w 8-miesięczną, indywidualną relację z jednym z pracowników (pracowniczek) Intel wyspecjalizowanych w merytoryce związanej z nowymi technologiami. Celem tej relacji jest ich rozwój – profesjonalny i osobisty.

Mentorzy i Mentorki wybierani są przez Stypendystki przed rozpoczęciem programu, a proces mentoringowy rozpoczyna się osobistym spotkaniem par mentoringowych i wypracowaniem wspólnych celów i strategii ich realizacji.

Program mentoringowy Intela jest to przede wszystkim wielkie wsparcie w podejmowaniu wyzwań. Niejednokrotnie moje wątpliwości dotyczące wyboru ścieżki kariery zostały rozwiane za sprawą rozmowy z moją mentorką. Dzięki niej mocno zagłębiam dziedzinę ICT.

Dzięki programowi stypendialnemu uwierzyłam, że chcieć to móc. Zaangażowałam się poważnie w projekty akademickie. Gdyby nie przygoda rozpoczęta w październiku 2015, nie byłabym na tyle odważna by skoczyć na głęboką wodę w pierwszym semestrze studiów.

Moja współpraca z mentorką przebiega w przede wszystkim przyjaznej atmosferze. Utrzymujemy stały kontakt, raz w miesiącu spotykamy się na Skypie. Jest to dla mnie nieocenioną pomocą, nie tylko pod względem pozyskiwania wiedzy z zakresu IT, ale także z powodu wsparcia typowego dla mentoringu – z zakresu rozwoju osobistego. Marysia jest wspaniałą osobą, od której nauczyłam się między innymi wiary we własne możliwości, odwagi w podejmowaniu nowych działań i tego jak być dobrym team leaderem.

Joanna Maraszek, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentorka: Marysia Zakidalska)

Marysia daje mi motywację, by mobilizować się każdego dnia i konsekwentnie realizować postawione cele. Relacja z Mentorką umożliwiła uporządkowanie mojego dnia. Dzięki temu mogę robić jeszcze więcej niż dotychczas i zawsze znajduję czas dla siebie. Brzmi prozaicznie, ale dla mnie to kamienie milowe. O ile stypendium ma określoną wartość, o tyle mentoring powiązany z programem jest bezcenny.

Anna Świtała, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentorka: Marysia Zakidalska)

Nowe Technologie Dla Dziewczyn to program dający rozwinąć się na wielu płaszczyznach – nie tylko mentorowanym, ale i mentorom :-). Udział w programie daje mi dużą satysfakcję, ale też pozwala spojrzeć na problemy z nowej perspektywy, pracować nad empatią i dyscypliną. Ważne jest również szerzenie idei mentoringu: przyznanie się do pewnej niewiedzy daje niesamowite szanse na rozwój i znalezienie odpowiedzi, których samemu by się nie znalazło.

Alan Turower, mentor Programu "Nowe technologie dla dziewczyn"

Największym wyzwaniem dla mentora jest przekazywanie wiedzy w sposób nienachalny, pokazywanie możliwości, zamiast prowadzenia za rękę. Stypendystki są świadome swojego talentu i umiejętności, celem mentora jest odnalezienie obszarów w których mogą się one realizować oraz towarzyszenie im w rozwoju. Przyglądanie się postępom jakie robi mentee daje mi, jako mentorowi, dużo satysfakcji.

Jakub Mamelski, mentor Programu "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentorowana: Magdalena Zaporska)

Metoring dla maturzystki to świetna sprawa, idąc na studia masz już jakiś plan na swoją przyszłość, a Mentor to osoba, która pomaga Ci ten plan realizować, służąc swoim doświadczeniem. Odbywa się to na wielu płaszczyznach, poprzez zdobywanie praktycznych umiejętności np. przy tworzenia projektu, jak ma to miejsce w moim przypadku, lecz również poruszając zagadnienia mniej techniczne, czyli planowanie dalszej ścieżki kariery, czy możliwość zobaczenia jak, tak naprawdę wygląda praca w branży IT.

Zuzanna Śmiech, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Maciej Kopański)

Mentoring Intela to świetna przygoda w świecie IT, ogromna motywacja do działania i pomoc w rozwoju projektu - dzięki programowi mogłam skupić się na tworzeniu swojej gry komputerowej, a na wszelkie pytania mentor chętnie udzielał odpowiedzi i rozwiewał moje wątpliwości. Dzięki ogromnej wiedzy technicznej i równie dobrze rozwiniętych umiejętnościach miękkich mój mentor wprowadził mnie w świat grafiki komputerowej i pomógł mi ulepszyć mój kod.

Kasia Frąckowiak, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Paweł Łapiński)

Program mentoringowy NNTD to dla mnie mobilizacja do ciągłego podejmowania nowych wyzwań. Dzięki spotkaniom na Skype z moim mentorem mogę szlifować umiejętności z zakresu IT, ale też dzielić się nowymi pomysłami, spostrzeżeniami, planować i realizować projekty.

Anna Oślizło, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Dawid Szmidka)

Mentoring w programie stypendialnym "Nowe Technologie dla dziewczyn" pozwolił mi uwierzyć w siebie i swoje możliwości. Dodatkowo moja mentorka pomogła mi zaplanować ścieżkę kariery zawodowej oraz dała cenne wskazówki, dzięki którym wybrałam specjalizację na studiach.

Kasia Wolska, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentorka: Marta Muszyńska)

Program monitoringowy to przede wszystkim szansa na rozwój osobisty oraz poszerzenie horyzontów. Jest to niezwykłe doświadczenie, dzięki któremu spełniam swoje plany naukowe oraz rozwijam kompetencje (zarówno te twarde, jak i miękkie). Wspólnie z mentorem - Michałem Kowalikiem, tworzymy zgrany zespół. Pracujemy nad projektem budowy robota, rozmawiamy na tematy dotyczące świata biznesu i obydwoje stale się czegoś nawzajem uczymy.

Monika Zielińska, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Michał Kowalik)

Celem mojej współpracy z mentorem jest zaplanowanie działań związanych z moją pracą magisterską i jej obroną. Mam w zwyczaju zostawiać wszystko na ostatnią chwilę, a praca z mentorem uczy mnie, jak ważne jest planowanie i realizowanie zgodnie z planem założonych celów. Udało mi się zaplanować z dużym wyprzedzeniem kolejne etapy, dzięki temu mam czas na to, aby przygotować się, jak najlepiej. Mentor dla mnie to ktoś, kto zawsze może doradzić w trudnych wyborach. Jego pomoc jest nieoceniona.

Paulina Woźniak, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Piotr Majchrzak)

Przygotowuję swoją pierwszą aplikację z dziedziny sztucznej inteligencji oraz stronę internetową. Mentor udziela mi cennych wskazówek programistycznych, poleca materiały do nauki a nawet ocenia napisany przeze mnie kod. Dzięki współpracy z mentorem odkrywam tajniki zarządzania projektem i jego organizację, a także to, jak poprowadzić zespół. Tworzymy również mój plan rozwoju osobistego.

Agnieszka Bielak, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentorzy: Jarosław Szmigielski, Krzysztof Turek)

Mentoring to nieocenione wsparcie w podejmowaniu wyborów, które dotyczą rozwoju i kariery zawodowej, bądź naukowej. Dzięki pracy z mentorem mam szansę na skonfrontowanie swoich przemyśleń i określenie trudności – doświadczenie Michała Łukaszewskiego i jego rady bardzo mi pomagają. Pracujemy nad rozszerzaniem moich umiejętności związanych z zarządzaniem projektem. Na każdym spotkaniu pojawiają się także ciekawe tematy z obszaru IT.

Beata Szturemska, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Michał Łukaszewski)

Program mentoringowy jest bezcennym wsparciem w podejmowaniu decyzji na początku drogi zawodowej. Dostałam wiele przydatnych wskazówek - jak rozwijać swoje umiejętności techniczne, jak planować dalszy kierunek kariery, jak przygotowywać się do rozmów kwalifikacyjnych. Poznałam też dotąd nieznane mi obszary: kryptografię i bezpieczeństwo IT, w których specjalizuje się mój mentor. Rozpoczęliśmy pracę nad wspólnym technicznym projektem.

Natalia Wochtman, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Krystian Matusiewicz)

Mentoring w programie stypendialnym "Nowe Technologie dla dziewczyn” jest dla mnie przede wszystkim szansą na odkrycie i poszerzenie umiejętności technicznych oraz miękkich. Dzięki regularnej dyskusji z mentorem, który mnie inspiruje i motywuje do działania, widzę moją pracę z innej perspektywy i jestem w stanie lepiej precyzować oraz realizować kolejne cele.

Martyna Wiśniewska, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Michał Grodzicki)

Razem z moim mentorem pracuję nad aplikacją w języku Java. Dzięki naszym spotkaniom mam okazję do pogłębiania swoich umiejętności technicznych i warsztatu programistycznego. Częsty kontakt i wsparcie mentora bardzo motywują mnie do ciągłego rozwoju.

Joanna Sendorek, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Alan Turower)

Na początku programu metoringowego chciałam głównie pracować nad programowaniem, prezentowaniem się i improwizacją. Udział w programie pozwala mi na realizację tych celów, jednak to nie wszystko, mentor udziela mi także wielu cennych wskazówek na temat pracy w IT. Dodatkowo lubię podróżować, dlatego bardzo wartościowe są dla mnie rozmowy z moim mentorem na temat współpracy z różnymi krajami. Dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy, na temat tego, jak różny może być rozwój kariery zawodowej w zależności od kultury i kraju, w którym się pracuje.

Agata Zdunek, stypendystka II edycji "Nowe technologie dla dziewczyn" (Mentor: Paweł Noga)

Program mentoringowy to dla mnie przede wszystkim możliwość rozwoju na wielu płaszczyznach. Przez 8 miesięcy, pod opieką mentora, doskonalę kompetencje w obszarze Cloud Computingu oraz umiejętności menagerskie, które wykorzystuję w codziennej pracy. W czasie 3 miesięcznego stażu w siedzibie Intela w USA w będę mogła ukierunkować się na tworzenie systemów wspierających analizę BigData z wykorzystaniem języka Scala.

Estera Kot, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentor: Paweł Koniszewski)

Zdecydowałem się na mentoring w programie Stypendia dla Dziewczyn w firmie Intel ponieważ zawsze czułem wewnętrzną potrzebę dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Zaangażowanie w bycie mentorem

To z jednej strony duża odpowiedzialność, z drugiej zaś niezwykle rozwijająca przygoda. Mentor musi przede wszystkim słuchać i reagować na drobne sygnały od swojej mentee – czy przypadkiem nie przekazuje za dużo informacji na raz?

Czy ma dobre tempo? Jednocześnie należy czuwać nad przebiegiem procesu i właściwej realizacji celów. Program ten uczy obie strony dyscypliny, właściwego planowania oraz stawiania priorytetów. Jako mentor zawsze z niecierpliwością

Wyczekiwałem kolejnych spotkań z mentee, cieszyły one tym bardziej, że widać było realne rezultaty naszej pracy i kolejno osiągane cele. Uważam że jest to jedno z ważniejszych doświadczeń w moim życiu zawodowym

Marcin Makowski, mentor Programu “Nowe technologie dla dziewczyn”

Bycie mentorem jest dla mnie ważne, dlatego, że parę lat temu też potrzebowałam wskazówek w którym kierunku się rozwijać i na co zwracać uwagę. Uważam, że program daje dziewczynom nie tylko nagrodę w postaci stypendium czy stażu, ale również przygotowuje do dalszej kariery. Fajne jest także, że szerzy ideę mentoringu i uczestniczki zapewne same zostaną mentorkami.

Alicja Borzyszkowska, mentorka Programu “Nowe technologie dla dziewczyn”

Program NTDD jest niepowtarzalną okazją do poznania niesamowitych ludzi, mobilizuje do dalszego działania i pomaga odnaleźć się w świecie nowych technologii. Dzięki współpracy z Intelem dowiedziałam się, jak wygląda praca w branży IT. Program Mentoringowy pomógł mi rozwinąć skrzydła i okazał się bezcennym wsparciem przy podejmowaniu decyzji dotyczących kierunku dalszej kariery.

Weronika Łajewska, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentor: Filip Zakrzewski)

Program NTDD przede wszystkim pozwolił mi uwierzyć w siebie i w swoje możliwości odniesienia sukcesu na rynku pracy. Moja mentorka, której jestem bardzo wdzięczna, zachęciła mnie do rozpoczęcia pracy i zdobycia cennego doświadczenia oraz wymyśliła wiele fajnych, rozwijających ćwiczeń.

Aleksandra Kobus, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentorka: Asia Taryma)

Dzięki programowi stypendialnemu NTDD miałam okazję współpracować z mentorką, której wiedza i doświadczenie pomogły mi zagłębić się w tematykę nowych technologii oraz rozpocząć realizację nowych projektów.

Joanna Muniak, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentorka: Agnieszka Bielawska)

Dla mnie program to przede wszystkim ogromna szansa - poza mentoringiem oraz stypendium otrzymałam coś więcej - pomimo braku doświadczenia zawodowego zostałam potraktowana poważnie, jak osoba, którą warto wspierać i aktywnie jej pomagać.

Beata Szeląg, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentor: Jarosław Szmigielski)

Program pokazał mi w branży IT i nowych technologii jest miejsce także dla kobiet. Współpraca między mną a mentorem przebiega wzorowo, bez zakłóceń. Czerpię od niego wiedzę, której w innych okolicznościach nie mogłabym zdobyć.

Ola Karolak, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentor: Łukasz Malinowski)

Udział w programie mentoringowym pozwolił uwierzyć mi we własne możliwości. Zrozumiałam, że moje umiejętności znaczą naprawdę wiele i nie należy bać się ich wykorzystywać. Dzięki wsparciu mojej mentorki i jej cennym radom o wiele łatwiej będzie mi rozpocząć karierę w branży IT. Przekonałam się, że również kobiety mogą z powodzeniem odnaleźć się w zawodzie powszechnie kojarzonym z mężczyznami.

Karolina Malanowska, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentorka: Katarzyna Szymków)

Udział w programie dał mi możliwość poznania technologii, które wspomagają tworzenie aplikacji oraz zwrócenia uwagi na potrzebę odpowiedniego zaprojektowania i testowania systemu. Dzięki mentorowi dowiedziałam się również o wykorzystywanych wzorcach architektonicznych oraz zasadach pisania oprogramowania.

Maria Matuszek, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentor: Michał Łukaszewski)

Program trafnie wypełnił niszę w programach stypendialno-rozwojowych przeznaczonych dla młodych ludzi. Dotychczas dostępne programy wymagały posiadania statusu licealistki bądź studentki (zazwyczaj starszych lat). Dzięki unikalnej formule opartej na mentoringu program odpowiada na potrzeby uczestniczek w wymiarze indywidualnym.

Paulina Tomaszewska, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentor: Jacek Jeniecki)

Dzięki otrzymanemu stypendium otworzyły się przede mną nowe perspektywy - możliwości udziału w płatnych kursach i szkoleniach, zakupu pomocy naukowych oraz poszerzenia biblioteki technicznej. Mentoring to ogromne wsparcie na start kariery - zyskuję motywację, większą wiarę w swoje możliwości oraz uczę się, jak szukać inspiracji naukowych i czerpać z nich pełnymi garściami.

Anna Pietruszewska, stypendystka I edycji “Nowe technologie dla dziewczyn”, (Mentorka: Agnieszka Garwolińska)